مردم ارباب و دولت خادم مردم است

Anonymous (not verified)
شنبه ۱۳۹۹/۹/۲۹ - ۱۵:۲۵
مردم ارباب و دولت خادم مردم است

دکتور محمدصالح مصلح رییس دفتر مقام ولایت بلخ و نماینده والی بلخ درشاروالی طی نشستی با کارمندان ریاست سکتوری و مالی و اداری ولایت روی موضوعات ذیل تاکید کرد:
۱- هدف ما تغییر و تبدیل کسی نیست، بلکه می خواهیم با همین کارمندان موجود کارکنیم، هدف ما بهتر شدن و نظم گرفتن کار درشاروالی است؛
۲- شاروالی یک نهادمردمی است، شهروندان اگر ده هزارافغانی معاش دارند، پنجصدافغانی آن را به عنوان محصول صفایی می پردازند، از آبله دست خود پول جمع می کنند و برای ما می پردازند تا معاش بگیریم، پس معاش ما پول مردم است و مردم آمر و حاکم ما هستند، ما خادم مردم هستیم نه حاکم شان.
۳- عواید شاروالی برخلاف نهادهای دیگر درخود شاروالی جمع می شود و باید به درستی مصرف شود، اراده ما براین است: از یکسو عواید ما باید بالابرود و از سوی دیگر عواید باید مدیریت شود، دوهدفی است که هم میثاق امنیتی به آن تاکید می کند و هم مقام ولایت با قاطعیت آن را تعقیب خواهد کرد.
۴- پس از این هیچ چیزی برای پنهان کردن نداریم، همه چیز از مردم است و ما تمامی موضوعات را با مردم شریک می سازیم، نیازی به پنهان کردن و پشت سپرهای متنوع قرارگرفتن نداریم.
۵- هرکسی از هرقوم و به هرکسی وابسته است، وابستگی‌های ما شخصی است، همه‌ی ما مامور دولت هستیم و درخدمت مردم قرارداریم؛ وابستگی‌های شخصی ما نمی تواند در تعاملات اداری دخالت کند.
درادامه بخشهای مختلف گزارش کاری خودرا ارائه نمودند و درپایان روی موضوعات ذیل فیصله به عمل آمد:
۱- تمامی مقروضین شاروالی لیست گیری شوند و برای شان دوهفته مهلت داده شود تا بیایند و میثاق امنیتی را دربخش عواید امضا کنند، قرضداران شاروالی می توانند با امضای توافقنامه، قرض خودرا به صورت قسطی بپردازند، درصورت عدم مراجعه، نامهایشان از طریق مطبوعات و اطلاعات جمعی، به خصوص شبکه فیسبوکی نشر شود و رسما به مراجع عدلی معرفی گردند.
۲- جهت مدیریت آب‌های زمستانی و جلوگیری از بندش سرکها، ۲۵ پل آهنی روی سرکها ساخته شود تا جلو بندش و تخریب سرک گرفته شود.
۳- بخاطر حفظ و مراقبت از سرکها، لازم است تا ریاست سکتوری پلان واضح خودرا ارائه بدارد تا به شرکتهای مربوط به قرارداد داده شود.
۴- تمامی قراردادهای شاروالی با مشارکت ادارات و مراجع ذیصلاح طی مراحل گردد؛ داوطلب برنده و میزان بودجه از طریق صفحه فیسبوکی شاروالی نشر شود.
۵- بودجه شاروالی دراختیار ادارات و مردم گذاشته شود تا مردم بدانند که پول شاروالی به کجا مصرف می شود.
۶- ریاست سکتوری شاروالی وظیفه گرفت تا تمامی ساحات سبزی که از جانب افراد و اشخاص یا غصب شده اند و یا به نوعی تصرف گردیده اند، طی نقشه و جدول ترتیب گردیده به تمامی شان مکتوب داده شود تا ساحه سبز را دراختیار شاروالی قراردهند، درغیر آن نام شان در فیسبوک نشر خواهد شد.
۷- ریاست سکتوری وظیفه گرفت تا پس از این پروژه‌های شاروالی را بر اساس موثریت اقتصادی و انکشافی اولویت بندی نموده به معرض اجرا بگذارد، هر بزرگی که درخواستی دارد، باید براساس همین پلان باشد، درغیر آن معذرت خواسته شود.
۸- شاروالی مزارشریف ۵۸۰ملیون افغانی قرضدار است، ۲۸۱ ملیون افغانی تنها بخش‌های عوایدی از شاروالی قرضدار هستند، لازم است این پول جمع آوری گردند و به قرضداران پرداخته شوند؛ جهت ذخیره سازی پول شاروالی برای سالهای آینده بخش عوایدی باید پلان واضح خودرا ارائه بدارد.
۹- برق‌های جاده‌ها باید فعال نگهداشته شود، اما بخاطر مدیریت مصارفات برق، لازم است تا بخش انجنیری شاروالی روی استفاده از گروپ‌های lED فکر شود و بودجه آن برآرد گردد.
۱۰- جهت سولری سازی برق ساختمان مرکزی شاروالی به ریاست سکتوری وظیفه داده شد تا تمامی امکانات را سنجیده طرح خودرا ارائه بدارد.
۱۱- شاروالی ۷۱ ملیون افغانی از پول برق قرضدار است، فیصله شد تا پنج ملیون افغانی موجود دربودجه برای شرکت برسنا پرداخته شود و برای سال آینده بیست ملیون درنظر گرفته شود تا به صورت قسطی پول برشنا تادیه گردد.
۱۲- به تمامی افرادی که چه درادارات و چه درنزد افراد متنفذ و بزرگان به صورت خدمتی کار می کنند، تا روز شنبه وقت داده شد تا به وظایف شان برگردند، درغیر آن طی یک پیشنها تمامی شان منفک خواهند شد، حدود ۶۰ نفرکارمندان تنظیف در بخشهای خارج از وظیفه شان کار می کنند.
۱۳- درقسمت خریداری وسایط برای تنظیف فیصله شد تا بامرکز صحبت شود، درسال ۱۳۹۸ بیست ملیون، درسال ۱۳۹۹ بیست و پنج ملیون و درسال ۱۴۰۰سی ملیون افغانی برای خریداری وسایط اختصاص داده شده است، اما هیچ‌سالی شاروالی موفق به خریداری وسایط نشده است، چون مرکز اجازه آن را نداده است و کمیسون تدارکات ملی نیز دراین بخش موفق نبوده است، لازم است تا از طریق خود شاروالی به صورت داوطلبی خریداری صورت گیرد.
۱۴- دربخش سرسبزی که سی ملیون افغانی برای سال ۱۴۰۰ اختصاص داده شده است، وظیفه داده شد تا پلان واضح خودرا به مقام ولایت ارائه بدارند.
۱۵- دربخش ایستگاه‌های اطراف روضه مبارک فیصله شد تا بخش مربوطه پلانی را طراحی کند که از طریق کمیسون نظم و توسعه شهری به تصیب برسد و ایستگاه‌ها از طریق دولت به اجاره داده شوند و عواید شان به حساب دولت بیاید.
۱۶- فیصله شد تا به شرکت قراردادی شمال روضه مبارک رسما مکتب داده شود که کارش را طی مدت دوماه الی سه ماه نهایی و تمام کند، درغیرآن قراردادمنعقده فسخ و شرکت به سارنوالی معرفی گردد.
جهت تعقیب موضوعات فیصله شده، بخش مطبوعات شاروالی وظیفه گرفت تا طبق پلان عملیاتی موضوع را به صورت مستند تعقیب نموده اجراآت ادارات را با مردم شریک بسازند.

تازه ترین اخبار

Sun, May 12 2024 9:49 AM
Background image

دیدار الحاج محمد کاظم طارق شاروال شهر مزارشریف با رئیس داکتران بدون مرز

شاروال شهر مزارشریف الحاج محمد کاظم طارق با رئیس داکتران بدون مرز در دفترش دیدار کرد.
شاروال شهر مزارشریف از مسؤولان داکتران که خدمات صحی خستگی ناپذیری را به شهروندان مزارشریف ارائه می. . .

Wed, May 08 2024 9:24 AM
Background image

هماهنگی موسسه یونپس با شاروالی شهر مزارشریف بخاطری اعمار سرک ها

موسسه یونپس با هماهنگی شاروالی شهر مزارشریف کار اعمار سه سرک به طول ۶۷۰ متر و عرض ۷ متر در ساحات نواحی هشتم، نهم و دهم شهر مزار شریف تکمیل و به بهره برداری سپرده شد.

Tue, Apr 30 2024 2:51 PM
Background image

The Public Working Of Mazar-E-Sharif Municipality

حشر عمومی ریاست شاروالی مزارشریف با اشتراک الحاج محمد کاظم طارق شاروال شهر مزارشریف،  رئیس سکتوری، رئیس حکومتداری شهری، رئیس مالی و محتسبه و امور اداری، آمرین نواحی دوازده گانه، عمله. . .

BACK TO NEWS